We're through

Är nu hemma från huvudstaden. Bröstundersökningen gick bra och jag känner därför att jag kan berätta om den. Jag åkte dit för att göra ultraljud på mina bröst för att jag tidigare hittat en knöl som gjort ont. Den här knölen visste alltså inte den första doktorn vad hon skulle göra åt så jag blev skickad för att göra ultraljud.

Åkte in till BröstCentrum och klädde av mig, la mig på en såndär undersökningssäng. In kommer doktorn - kör igång ultraljudet och konstaterar att min knöl förmodligen inte är det minsta farlig. Känner på bröstet och hittar en till. Var visst lilla julafton idag med. Konstaterar att den förmodligen inte heller är farlig men tycker att vi ska ta prover på båda. Där ligger jag helt blottad och utelämnad och försöker hålla mig lugn.

Sköterskan som var med plockar fram en nål och sticker den rätt in i mitt bröst. Kanske inte riktigt så brutalt - men ni fattar grejen. Den första knölen var tydligen väldigt problematisk och hård så de hackar i den. Sen kom det värsta när de skulle suga ut något som fanns i. Alltså det är ingen underdrift när jag påstår att det kändes. Jag fick då veta att jag levde om man säger så. Knöl nummer två gick lätt och kändes nästan inget alls.

Mina prover ska nu skickas till Karolinska, men det är ganska säkert inget farligt. Skulle dock hålla koll på om de blev större för då kan jag eventuellt bli tvungen att operera bort dem. Men som jag är lättad nu. Det här är över, inga mer undersökningar, ingen mer nervositet!

[Kommentarer ]
Postat av: sandra

Vilken lättnad!

2009-10-29 @ 20:06:15
URL: http://ksandra.blogg.se/

What did you want to say?

Name:
VIP?

E-mail: (won't be published)

URL/blog:


Words:

Trackback
RSS 2.0