Jag ska skrika mig hes och vara full och galen

Var någon som önskade en festivalguide och eftersom jag är på snällhumör idag så kommer här en över sommarens festivaler!





What
Siesta! When 27-29 maj Where Hässleholm Price 545-895 enkronor Camp Ja
Bands/artists Intohimo, Jesaiah, Johnossi, Mustasch, Satan Takes A Holiday, The Hives, Thåström mfl.
– – – – – – – –
What
Sweden Rock When 9-12 juni Where Sölvesborg Price 720-2420 enkronor Camp Ja
Bands/artists Aerosmith, Guns N' Roses, Slayer, Billy Idol, W.A.S.P., Sabaton, Jorn mfl.
– – – – – – – –
What West Coast Riot When 17 juni Where Frihamnen, Göteborg Price 715 enkronor Camp Nej
Bands/artists The Hives, Rise Against, Dropkick Murphys, Flogging Molly, Bad Religion, The Get Up Kids, A Day To Remember mfl.
– – – – – – – –
What Metaltown When 18-19 juni Where Frihamnen, Göteborg Price 1470 enkronor Camp Nej
Bands/artists Rammstein, In Flames, Bullet For My Valentine, Dark Tranquillity, Sabaton, Sonic Syndicate, Raubtier mfll
– – – – – – – –
What Pier Pressure When 20 juni Where Frihamnen, Göteborg Price 595 enkronor Camp Nej
Bands/artists HIM, 30 Seconds To Mars, Takida, The Sounds, Dead By April, Neverstore, Her Bright Skies mfl.
– – – – – – – –
What Peace & Love When 28 juni-3 juli Where Borlänge Price 1525-1775 enkronor Camp Ja
Bands/artists Alice in Chains, Europe, Kent, NOFX, The Hives, A Day To Remember, Hardcore Superstar mfl.
– – – – – – – –
What Hultsfred When 7-9 juli Where Hultsfred Price 630-1335 enkronor Camp Ja
Bands/artists Kent, The Hives, 30 Seconds To Mars, Wolfmother, Killswitch Engage, Fibes Oh Fibes!, Royal Republic mfl.
– – – – – – – –
What Rockweekend When 8-10 juli Where Söderhamn Price 530-1740 enkronor Camp Ja
Bands/artists Twisted Sister, Deep Purple, Saxon, Skid Row, Danger Danger, Mama Kin, Lucy Seven mfl.
– – – – – – – –
What Getaway Rock When 8-10 juli Where Glasklockorna, Gävle Price 1460-1560 enkronor Camp Ja
Bands/artists Adept, Airbourne, Corroded, Cruciefied Barbara, Motörhead, Mustasch, Sonic Syndicate mfl.
– – – – – – – –
What Arvikafestivalen When 15-17 juli Where Arvika Price 995 enkronor Camp Ja
Bands/artists Takida, Babyshambles, Kent, Regina Spektor, Corroded, Familjen, In Flames mfl.
– – – – – – – –
What Putte i parken When 28-31 juli Where Karlskoga Price 925-1125 enkronor Camp Ja
Bands/artists Corroded, D-A-D, Danko Jones, Hoffmaestro & Chraa, Royal Republic, The Hives, The Sounds mfl.
– – – – – – – –
What Storsjöyran When 29-31 juli Where Östersund Price 485-1145 enkronor Camp Ja
Bands/artists Lars Winnerbäck, Kent, Johnossi, Maskinen, Melissa Horn, Hoffmaestro & Chraa, Avatar mfl.
– – – – – – – –
What Emmabodafestivalen When 29-31 juli Where Emmaboda Price 845 enkronor Camp Ja
Bands/artists Uffie, Johnossi, Hästpojken, Maskinen, Parken, Hoffmaestro & Chraa, Entombed mfl.
– – – – – – – –
What Sonisphere When 7 augusti Where Stora Skuggan, Stockholm Price 925 enkronor Camp Nej
Bands/artists Iron Maiden, Heaven & Hell, Mötley Crüe, Alice Cooper, Iggy & The Stooges, Slayer, Anthrax mfl.
– – – – – – – –
What Way Out West When 12-14 augusti Where Göteborg Price 1090-1390 enkronor Camp Nej
Bands/artists La Roux, LCD Soundsystem, M.I.A, Marina and The Diamonds, Pavement, The Radio Dept, The xx mfl.

[Kommentarer ]
Postat av: Pink Guerilla

Wow - Toppenguide! Tycker du fått med alla de viktigaste:) Det kommer bli en DYR festivalsommar i år;)

Jag måste bara dock säga att jag är fruktansvärt besviken på årets West Coast Riot lineup. Det är inte alls som jag förvänade mig, och inte heller P&L lever upp till förra årets klockrena kavalkad.

2010-03-05 @ 14:30:31
URL: http://pinkguerilla.blogspot.com/
Postat av: amanda persson

Du har ju missat den bästa! Sundsvalls gatufest såklart! ;)

2010-03-05 @ 15:50:35
URL: http://wegars.blogg.se/
Postat av: Melissa

OHHH jag har en sån stort craving för festival, åkte aldirg på ngn i somras, var så länge sen sist JAG DÖÖÖR

2010-03-05 @ 17:05:33
URL: http://summergames.blogg.se/
Postat av: dannie

hehe ja verkligen! :D

2010-03-05 @ 20:23:43
URL: http://eckelbobbah.blogg.se/
Postat av: Sandra

Grymt! Ska till Arvika och funderar på peace & love och storsjöyran :D



sv: The Kooks är det bästa som finns ju! Börja lyssna igen ;)

2010-03-05 @ 21:04:24
URL: http://ettseptemberbarn.devote.se
Postat av: Claudia

sv: Jepp, visst är den snygg! Åh, jag vill såå till Arvika eller Peace and love i sommar. Och jag SKA dit. Hur kan jag missa min älskade Regina Spektor? :D Ska du till nån festival?

2010-03-06 @ 12:55:28
URL: http://diiary.devote.se
Postat av: anne

åh storsjöyran måste du komma på! Grymt skoj här :p

2010-03-06 @ 14:44:27
URL: http://enna.blogg.se/
Postat av: anne

Ja, har du aldrig varit här på Yran så tycker jag att du ska åka hit och uppleva det iaf. Jag har gott i många herrans år och haft lika kul alla år.. Så det är en sak man måste gå på tycker jag, musiken å stemningen är toppen,. fast det är de väl på alla festivaler :p

2010-03-07 @ 02:33:56
URL: http://enna.blogg.se/
Postat av: Claudia

sv: okej, ja, jag vill mest till Arvika, jag vill se Regina Spektor så himmla mycket..! Men mina vänner envisas.. hehe

Ha det bäst!

2010-03-07 @ 15:41:05
URL: http://diiary.devote.se
Postat av: julia

sv; klingan e rätt liten ja, tänkte tacka för den här finfina guiden, peace&love verkar ha bästa line-upen iår iaf d;

2010-03-11 @ 22:23:04
URL: http://thenewbeat.blogg.se/

What did you want to say?

Name:
VIP?

E-mail: (won't be published)

URL/blog:


Words:

Trackback
RSS 2.0