I've got to throw some shit

Jag är inte den som klankar ner på andra bloggar. Inte offenligt i alla fall. Och jag tycker att det är viktigt att alla ska få vara och tycka som de vill. Men FAN, jag klarar inte av kappvändare. Och jag måste få ur mig det här.. En som förvånande nog är en riktig kappvändare är Blondinbella. Det är ibland skrattretande att läsa det hon skriver. Så fort hon har varit med om något eller upptäckt något nytt så är det BARA det som gäller. Hela tiden. Hela j ä v l a tiden.

Alla vi som läser hennes blogg har väl inte gått miste om att hon igår såg Buddy Holly-musikalen? Jag visste inte att BB var ett fan av musik från 50-talet.. Det visste nog inte ni heller. Inte hon själv heller. Men nu är hon det. Och nu är ju Brolle bäst också, tidigare var han en tönt. Eller nej, vänta, det kanske var Buddy Holly som var bäst. Fast nu är det tydligen Elvis. "Koll" på låtarna har hon också. Jag gissar på att hon kommer köra en lätt touch av 50-tal när hon klär sig. Fast bara ett litet tag förstås.

För vi som ständigt läser hennes blogg kommer väl ihåg hennes 40-talsstund (rätta mig om jag har fel, men innan 50-talet var det i alla fall). Det skulle vara kvinnligt, men inte på det ungdomsrebelliska sättet som 50-talet förde med sig. Utan sådär vuxen-kvinnligt. Och för en kort tid så skulle BB bara ha höga trosor. Observera kort tid. Snart var det Hanky Panky's i spets igen.

Jag vet inte vad det är. Men jag finner det skrattretande. Mycket skrattretande. Och inte bara i Blondinbella's fall - hon var bara ett mycket bra exempel. I alla bloggare's fall. För det finns så många av dem där ute. Speciellt bland modebloggarna. Och jag vet, jag kan lika gärna sluta läsa bloggar istället för att klaga och narra. Men varför då? Jag älskar att hata och i vanliga fall tycker jag om Blondinbella. Så länge hon inte snöar in sig på nya saker som så snabbt blir tråkiga.

Så.. Ska vi gissa? Vilken årtionde tror ni hon blir intresserad av härnäst?

[Kommentarer ]
Postat av: ROXY

ja, det är hon verkligen! och hennes stil, älskar hennes klädval :D

2009-02-14 @ 09:26:48
URL: http://legoliv.blogg.se/
Postat av: Emily

Åh vilket bra inlägg! Håller med dig på varje punkt. Jag ogillar verkligen Blondinbella, just därför läser jag hennes blogg. För i vårt mellanmjölksland är det alltid kul att ha någon att hata och hacka på. Blondinbella är tacksam på det sättet, det finns alltid något man kan säga om henne.

2009-02-14 @ 12:17:41
URL: http://emilyh.blogg.se/
Postat av: Josefine

Klockrent skrivet. Skulle inte ha skrivit det bättre själv faktiskt. Har dock inte varit lika observant som du och lagt märke till allt det där, men när du säger det så, ja då är det så jävla uppenbart



Jag firar alla hjärtans dag med hockey och chips, det är kärlek för mig! Haha

2009-02-14 @ 16:00:40
URL: http://thejosie.blogg.se/
Postat av: Josefine

Precis!



Jag kan inte låta bli att jämföra med mig själv. T.ex min bloggdesign. Ena dagen rocktema, annan dag Blair Waldorf. Drastiska förrändringar for sure. Men det är inte för att jag vänder kappan efter vinden, utan bara för att det är så kul med variation här i livet :P Jag är dessutom en väldigt mångsidig person. Nu har kanske detta inget att göra med Blondinbellas sätt att tycka något är kul ena stunden för att sedan gå över till något nytt i andra, för det är inte riktigt samma sak. Jag slutar ju aldrig tycka om något och ändrar åsikter sådär, som hon gör.

2009-02-14 @ 16:39:45
URL: http://thejosie.blogg.se/
Postat av: Josefine

Var precis det jag skrev också, att det inte vara samma sak

2009-02-14 @ 17:13:30
URL: http://thejosie.blogg.se/
Postat av: my

Så jävla rätt! Har faktiskt också tänkt på det där med blondinbella. Så jävla löjligt.

2009-02-14 @ 17:15:46
URL: http://karmakiddo.blogg.se/

What did you want to say?

Name:
VIP?

E-mail: (won't be published)

URL/blog:


Words:

Trackback
RSS 2.0