A true companion

Vad definierar en bra vän? En riktigt bra vän, alltså? För jag tror att väldigt många tror att det bara är att finnas där när någon ber om det. Men att upptäcka fel, att uppmuntra, uppskatta eller hjälpa kräver att man själv vill. Att man gör det utan att någon ber om det. För mig är det en riktigt bra vän. Någon som inte behöver höra de där krävande orden utan som självmant gör saker för sin vän. Jag kan känna att jag inte alltid uppfyller de kraven, kanske mest för att jag är så stressad och blir därför rätt självupptagen. Men så ofta jag kan, för jag vill.

Nu har jag dock inte en speciell person i åtanke. Är rätt van vid att vänner frågar om jag tänkte på dem när jag skrev ett visst inlägg, vilket jag börjar ledsna lite på. Så till alla som funderar: Nej, det är bara en tankeställare till alla som läser. Det handlar inte om någon speciell.


[Kommentarer ]

What did you want to say?

Name:
VIP?

E-mail: (won't be published)

URL/blog:


Words:

Trackback
RSS 2.0