I think it's time for me now

För mig är kärlek inte känslan i magen när man ser en vacker pojke i ögonen, det är inte känslan av mixade tungor, inte känslan av att höra 'jag älskar dig' från Honom, inte känslan av att vakna upp tillsammans med det vackraste du vet. För jag kan inte relatera till det här, inte känna det andra känner. Jag har varit kär en gång - men det förhållandet är inte jämförbart med hur jag skulle hantera situationen nu. Men det finns så mycket annat jag faktiskt kan relatera till och som representerar in i minsta detalj vad kärlek är för mig.

Musik är kärlek för mig. Musik är allt, musik gör att jag orkar, jag uttrycker mig genom musik. Jag har aldrig upplevt en liknande känsla som den när jag hör en gudomligt bra låt. Musiken fyller min kropp och allt utanför verkar plötsligt obetydligt. Jag stänger av och lever i låten - jag anammar känslorna i musiken och texten och jag vill aldrig att det ska ta slut. Det bästa som finns är att upptäcka ett nytt band eller att höra riktigt bra musik live. Jag behöver inget om jag har musik.

Den här låten representerar något jag inte riktigt kan relatera till. Nämligen kärlek mellan två personer. Men jag älskar den i alla fall och tycker att texten är bland det vackraste som finns. 
 

Jag ber er att lyssna på texten för den är hjärtskärande vacker.

En ovärderlig och villkorslös kärlek som aldrig suddas ut är den till min lillebror. Jag klarar inte av att vara lycklig om jag vet att han är olycklig. Jag klarar inte av att vara olycklig om jag vet att han är lycklig. Det är lätt att slänga ur sig att man har gått igenom mycket tillsammans men det är ingen överdrift när jag säger att vi har det. Våra föräldrars skilsmässa gav oss ett benhårt band som ingen utomstående kan förstå. "Jag älskar dig villkorslöst. Varenda dag, timme ut och timme in. Varje sekund av varje minut. Inte en enda hundradel går till spillo. För mig är du kärlek, lillebror."



Man brukar säga att gammal kärlek aldrig rostar och det stämmer, till en väldigt stor del. För det finns tre tjejer som är en så stor del av mitt liv att min tillvaro aldrig skulle bli hel om de försvann. Vi växte upp tillsammans och gick igenom våra bästa och värsta tider hand i hand. At this moment är vi på fyra helt olika platser, stadier i livet. Vi träffas sällan men när vi väl gör det är allt så ljust och känslofyllt att det får mig att tro på högre makter. Jag hoppas att vi någon gång i framtiden hittar tillbaka till varandra även om jag tvivlar starkt på det. För vi är så otroligt olika. Trots det har vi alltid respekterat varandra och gett varandra utrymme att utvecklas åt vilket håll vi vill.

Det, det kallar jag kärlek.




Jag hoppas att jag någon gång kommer att få uppleva den där förälskelsen som utvecklas till kärlek igen. Så att jag vet vad det är alla pratar om. Så att jag kan förstå. Så att jag också kan falla stenhårt och slitas i stycken. Men jag letar inte. För jag har all kärlek jag behöver.

Jag älskar era kärleks-kommentarer och jag läser dem om och om igen. Keep it coming säger jag bara! Jag vill läsa mer, mer, mer


[Kommentarer ]
Postat av: Mathilda

Åh. Gud så fint. Du är ju hemskt bra!

2008-10-26 @ 16:36:51
URL: http://ohyesohyes.blogg.se/
Postat av: Anonym

shiit vilken människa du är. har läst din blogg väldans länge....funderade på att börja på kulturama så sökte på google efter folk som skrivit om den skolan. din blogg kom upp, brukar inte läsa bloggar men kom på att det är kul att följa ngn annas liv, även fast man egentligen inte vet ngnting om människan ;) kom på att du aldg skrivit vad du heter heller? :P aja, tack för du delar med dej om ditt liv XD detta lät klyshikt (stavas?) men skitsamma;D

2008-10-26 @ 20:07:29
Postat av: Natalie

Jag älskar dig Michaela!

2008-10-26 @ 21:33:37
Postat av: Freya

fan vad jag håller med om det du skriver om musik! :D bra skrivet

2008-10-26 @ 22:30:03
URL: http://rocknrebel.blogg.se/
Postat av: Emma

Riktigt bra skrivet, nåt man kan relatera till en aning, allt som allt kan man säga att jag håller med kommentarerna ovan... lr ja "jag älskar dig" kanske e lite väl magstarkt, jag känner inte dig:P

och sorry om jag skriver det till ett så djupt inlägg, men din Bror är sjukt snygg:9

2008-10-27 @ 08:38:45
URL: http://ungsynvinkel.blogg.se/
Postat av: bea

fint skrivet!

2008-10-27 @ 09:14:12
URL: http://apparel.blogg.se/
Postat av: Em

Läste du när jag skrev om den här låten i min blogg?

Har den på mp3n.. helt sjukt bra! och jag håller med dig om det som du skriver om musiken

2008-10-29 @ 17:28:58
URL: http://emmavestergaard.blogg.se/

What did you want to say?

Name:
VIP?

E-mail: (won't be published)

URL/blog:


Words:

Trackback
RSS 2.0