Live fast and die young

Tillbaka efter en sjuhelvetes jävla resa till Vemdalen. Vet fan inte vart jag ska börja, både Sandra och Micke har skrivit så utförliga versioner av trippen att jag egentligen inte skulle behöva göra det själv. Men why the hell not?

Tisdag: Vi packade två bilar till bristningsgräns med skidprylar, väskor och öl. Jag och Sandra fick ett baksäte för oss själva där vi röjde satan till den musik som bjöds från Linus och Nils-Robin. Skratten hördes förmodligen långa vägar utanför bilen och när första ölen väl öppnats började ett helvete med kissnödighet. Ett flertalet gånger fick vi kasta oss ur bilen och sätta oss efter vägkanten med skorna på fel fot för att snart kunna pusta ut. Att vara kissnödig är fan så jävla jobbigt. Väl framme i stugorna åkte ölen fram och likaså ölspelen.

Onsdag: Jag mådde inte bra. Var bakfull och dessutom illamående av vad jag förmodar var en pizza vi åt dagen innan. Men upp och åka i -27 skulle vi i alla fall. Väl i backen skulle jag för första gången åka lift. Jag minns inte senast jag var så nervös. Benen skakade och jag ville bara kräkas. Själva ankarlifts-färden gick utmärkt men när jag skulle av gjorde jag en fet vurpa. Resten av dagen fortsatte med halvt ostadiga ben på en snowboard. Jag, Sandra, Micke och Dennis skrattade gott åt varandra. Väl tillbaka i stugan bestämde sig jag, Sandra, Erik, Micke och Nils-Robin för att basta. Shot efter shot efter shot slank ner och efter att ha pressat oss själva till det yttersta slöt vi upp med de andra i stugan för ett helt sjukt ölspel.

Torsdag: Dagen vi alla sett fram emot, nyårsafton. Vi pallrade oss återigen upp för att åka. Tog en taxi till backen och lyckades faktiskt ganska bra med att ta mig ner för den. Fick en ankarlift precis under ögat dock, och kände mig allmänt knockad resten av dagen. När alla kände sig färdiga begav vi oss mot afterskin där ett "helt ok" liveband spelade. Några öl senare begav vi oss hem för att bli bjudna på mat. Och helvete så gott det smakade. Efter att ha ätit färdigmat och annat skit är riktig och tillagad mat det bästa som finns. Sedan började fixandet. Skumpan flödade och alla skulle göra sig fina. Vid elva någon gång gick taxin mot nyårsfirandet. Lyckligtvis undkom vi kön och fick gå in vid sidan om. Tolvslaget hann vi precis med att fira alla tillsammans. Det var kyssar och kramar åt höger och vänster. Mer högljutt och lyckligare gäng fanns inte. Under resterande tid av kvällen dansade jag och Sandra runt och var överallt och ingenstans. Träffade på testosteronstinna killar med kuken halvt utanför byxorna som gärna gav bort sina drinkar. Jag och Sandra sågs tydligen inte till så mycket av vårat eget gäng, och när vi väl gjorde det skrek vi lite och försvann sedan tillbaka in i folkmassan, fy fan så kul det var! När kvällen var över fick vi vänta på skjuts hem i över tre timmar i -30. Men den historian lämnar jag utanför bloggen, jag har halvt förträngt den.

Fredag: Vaknade upp med en fet bakfylla och ett taskigt minne. Ingen kunde riktigt komma ihåg hur mycket som hade druckits dagen innan - och ingen ville nog minnas. Jag, Sandra, Micke och Dennis stannade kvar i stugan medans de andra tog sig ut i backen igen. När det blev kväll åkte ölen och även Pictionary fram. Det blev ett par galna timmar med det spelet och skratt som aldrig tog slut. Ritningarna kan nog gå till världshistorien som både roliga, konstiga och fula.

Lördag: Precis som dagen innan stannade jag, Sandra, Micke och Dennis kvar i stugorna medans de andra gjorde backarna osäkra. Vi låg halvt döda i soffan och kollade på Mina jag och Irene innan vi pallrade oss iväg till Ica. På schemat stod matlagning. Tillbaka i stugan lagade jag, Sandra och Micke sedan tacos till 9 personer. Maten försvann på två röda och snart var Pictionary framme igen. Kvällen avslutades med det galnaste ölspelet av dem alla.

Söndag: Dagen då vi skulle åka hem. Ingen i våran stuga hade kommit ihåg att ställa klockan, men vi var snabbt uppe ändå och plockade och städade. Sedan packade vi in oss i bilarna igen och bar oss av hem, mot verkligheten. Jag och Sandra försökte roa oss på bästa sätt för att fördriva tiden, men det slutade mest med en massa läspande. Blev två matstopp. Ett i Sveg och ett när vi var tillbaka i Eskilstuna. Kändes skapligt tråkigt att vara hemma igen..

Bilder kommer senare. Och tro mig, ni vill se dem.


[Kommentarer ]
Postat av: iArtz

Hahahaha! Jaa, du har ju beskrivit allt så bra så jag har inget att ens kommentera :P GAAALET! e nästan liten avundsjuk på dig...

2010-01-05 @ 12:13:02
Postat av: sandra

Fan vad jag vill tillbaka, helvete helvete helvete. Vi hade så jävla kul att det kommer bli svårt att slå. Nyår, fa-an så underbart. Men i sommar satsar vi på en utomlandsresa!!

2010-01-05 @ 13:25:50
URL: http://ksandra.blogg.se/
Postat av: Josie

Låter ju som en jävligt rolig resa det där! Tacka vet jag fjällen, det är something special :)



Btw, visst är det så jävla roligt när Jim Carrey har en fet spindel på sig i bilen i Mina jag och Irene? När hon ba: du har en spindel på dig, men han ba: pff, nej den går jag inte på ^^ och sen så slutar det med att han flyger ut ur bilen med störstaste spindeln ever på sig! HAHAHA. Såg också filmen när den gick och skrattar fortfarnde åt minnet, hehe

2010-01-05 @ 15:22:39
URL: http://thejosie.blogg.se/
Postat av: Michaela

iArtz: Det var galet haha, jag hade också varit avundsjuk!

2010-01-05 @ 19:33:36
URL: http://rocknrollsoldier.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Haha fett! Alltså mickey, vet du hur bra den är?! Den är fantastisk!

2010-01-05 @ 21:36:50
URL: http://kaktusbruden.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hey gillar din blogg



Stay Reckless!

2010-01-06 @ 03:51:41
URL: http://jitah.blogg.se/

What did you want to say?

Name:
VIP?

E-mail: (won't be published)

URL/blog:


Words:

Trackback
RSS 2.0