You wanted to get to know me, well here you go

Beskriv dig själv med fem ord
Social, egen, pratglad, underhållande, envis.



Varför är du så (jävla) cool?
Kul att jag fick den här frågan två gånger. Jag föddes cool, that's it.

Har du alltid varit rock n roll?
Mer, eller mindre, ja. Om man nu kan sätta in mig i ett fack. Men jag har, precis som de flesta testat mig runt och inte vetat vem jag varit.

Vart bor du någonstans?

I äckliga Södertälje. Man kan inte längta härifrån mer än vad jag gör.

Motto
Life's a party, crash it.

När ljög du senast? För vem och varför?
Ljög nog senast för mammas sambo, Tobbe, när han frågade om jag tog illa upp när de hackade på mig igår. Jag tog illa upp, men svarade att jag inte gjorde det. Jag orkade helt enkelt inte med den diskussionen just nu.

Hur bra anser du dig själv vara i sängen?
Jävligt bra, räcker det?

Vad är det pinsammaste du har varit med om?
Jag tycker så sällan att något är pinsamt. Väljer att se det roliga i det istället. Men jag kör väl på den gången då jag låg och snurrade runt i en våg framför en kille jag kollat in på stranden i Thailand. Jag var några år yngre än idag och önskade att världen skulle gå under.

Hur, var och när träffades du och Micke?
Vi träffades på Peace & Love förra året när vi lyckligtvis lyckades bli tältgrannar. Till en början tyckte jag fruktansvärt illa om honom då han höll blicken flertalet centimeter nedanför mina ögon och bara var ute efter en sak. Men något växte tydligen fram ur det. Som Nils-Robin skulle ha berättat den här historien: "Micke träffade Michaela på en festival i somras och dunkade på henne i ett tält. Och nu är de jättelyckliga! Det är INGET fel med att träffas på fyllan".

Hur gör man för att känna sig trygg i sig själv och sin kropp?
Man lär känna sig själv. Utan att lära känna sig själv, veta vem man är, vad man vill, vad man tycker om hos sig själv så blir det jättesvårt. När man väl känner sig själv så vet man vilka positiva sidor hos sig själv man vill lyfta fram. Jag tror att det är det bästa sättet att gå tillväga. Eller så skiter man bara i vad alla andra tycker och har kul utan några hämningar, tryggheten växer fram ur det. Dessvärre är det många som har svårt för just den delen.

Varför har du förändrats?
Alla förändras. Uppenbarligen inte du som ställt frågan, dock. Jag ser det som något naturligt och jag har inte hört någon påpeka att jag genomgått en negativ förändring. Kan väl helt enkelt säga att jag hittat mig själv och att jag har människor runt mig som vill främja det och inte ändra på mig.

Hatar du någon i din skola?

Hata är ett starkt ord - som jag dessvärre kan slänga ur mig i ren ilska. Men nej, det gör jag inte. Sen finns det några där som jag verkligen inte tycker om. Men så är det väl alltid?

Vilken är den bästa resan du gjort?

3 veckor i Brighton, England tillsammans med Natalie sommaren 2008.

Bästa minnet från 2009?
Peace & Love, där jag lyckligtvis träffade någon som jag nu har kommit att älska väldigt mycket. Och som dessutom ledde till att jag fick en hel drös nya och jävligt fina vänner. Dessutom hade jag min lyckligaste vecka under hela året där jag var smutsig, full, trött, borta, hade ont i varenda kroppsdel och fick höra grym livemusik.



Vart går du i skolan och vilken linje?
Jag går medielinjen på MediaGymnasiet i Nacka Strand, där jag har inriktat mig på tv-produktion och journalistik.

Vilka jobb skulle du kunna tänka dig?
Jag skulle kunna tänka mig så jävla många jobb så det är helt insane. Sångare i ett band (min högsta dröm), egen företagare, stylist, event planner, eventfotograf, inredningsarkitekt, the list goes on..

Vad vill du göra i framtiden?
Starta ett eget företag (klädbutik) och driva in en massa coola amerikanska märken som det finns alldeles för få av i Sverige. Tänk rockscenen i LA. Resa mycket i jobbet och träffa intressanta människor. Känna att jag gör något som gör mig lycklig. Ha en lägenhet i centrala Stockholm, ev. en bit utanför som Henriksdal eller Hammarby Sjöstad där jag kan slappna av och känna mig hemma. Ha en fransk bulldog som tassar mig i hälarna och ett hektiskt och fartfyllt liv. Det är hur jag vill att min framtid ska se ut, och jag ser inget fel i att försöka göra den så.

Vad gör du om 10 år?
Om 10 år är jag 27, soon to be 28. Då gör jag allt det som står i svaret ovan + börjar fundera på babies kanske. Eller baby snarare, jag squeezar bara ut en unge.

Skola eller jobba?
Jag går ju bara i skolan för tillfället, har inget jobb. Men om jag ska välja vilket av de två jag vill göra direkt efter studenten så vore det skapligt gött att komma igång och jobba med tanke på att allt som har med skola att göra får mig att vilja kräkas.

Rock eller pop?
Jag tror att vem som helst kan svara på den här frågan åt mig.

Vilka är dina favoritband?
No Doubt, AC/DC, Aerosmith, Three Days Grace, Mötley Crüe och Volbeat.

Första rockbandet du lyssnade på?
Man kan ju tycka att det här är något jag borde minnas, men jag har svårt att göra det. Kan ha varit Kiss, för I Was Made For Lovin' You dunkades ganska hårt. Men första rockbandet som jag "seriöst" började lyssna på var nog Sum 41, med deras amerikanska high school-rock.

Om ditt liv hade en themesong, vilken skulle det vara?

Storm Large - Ladylike.

Vilka konserter ska du på i år?
De jag har biljetter till är AC/DC 3e juni och Kiss 12e juni. Men jag hoppas på fler.

Ska du på några festivaler i sommar?
Jag har en biljett till Peace & Love, men du kommer troligen att hitta mig på Arvika istället.

Vad tycker du om låten Vicious Delicious av Infected Mushroom?

Inte vad jag brukar lyssna på och den föll mig inte i smaken, men überdålig var den inte. Det är väldigt sällan jag kan finna musik riktigt usel.

Hur klär du dig, vad har du för stil?
Jag klär mig som jag känner för. Blir mycket svart, nitar, läder, leopard och slimmat nertill vs. oversize upptill. Vill egentligen inte sätta min stil i någon kategori, jag själv skulle mest klassa den som snygg men trasig. Andra skulle nog säga rockig.

Vem/vad inspireras du av klädmässigt?

Kat von D är en stor inspirationskälla. Annars plockar jag inspiration hej vilt. Från bloggare, folk på gatan, tidningar etc.



Vilken är den bästa klädaffären?

Carlings, utan tvekan. Om jag får välja en specifik Carlings-butik så blir det den i Skärholmen, de har verkligen bäst utbud. Annars är jag en stor Weekday- och Topshop-fantast.

Vilken typ av sko är din favorit?
Converse, alla gånger om. Låga eller "vanliga" Chuck Taylor All Stars är grejen.

Väskor eller skor?
Skor! I'm an addict.

Vad använder du för sminkprodukter?

Den frågan känns inte ok. Har ingen koll på smink och hatar att lägga ut pengar på det. Men here you go: H&M bronzing powder, L'oréal Collagene exta-volume mascara, Make Up Store cover all mix concealer, Make Up Store darkest shadow eyepencil samt H&M dark temptation ögonskugga.

Vilken del av din kropp är du mest nöjd med?
Min hjärna, den är jävligt bra. Om vi ska vara ytliga, för jag antar att det var tanken med frågan så får jag väl säga mina axlar eller mina ögon.

Rakar du dig clean eller lämnar du en sträng?

Mysig fråga. Om ni verkligen vill veta det så får ni charma brallorna av mig. Eller varför inte fråga Micke, för charma brallorna av mig är inte det lättaste.

Varför bloggar du och vad vill du få ut av det?
Jag bloggar helt och hållet för min egen skull. Tycker att det är extremt roligt att skriva och dessutom jävligt kul att gå tillbaka i tiden och läsa vad jag tidigare skrivit. Sen är väl respons alltid roligt. Vill inte få ut något speciellt, mer än att det roar mig.

Vilka bloggar läser du?

Mina vänners + ett flertal till som jag finner intressanta. Läser inte så många av de kända bloggarna. Favoriterna är: Sandra, Micke, PH-Cimon, Amanda, Josie, PH-Andreas, Mimi, Hannah och Karmakiddo.

Vilken av de stora bloggarna är din favorit?
Ingen, jag läser inte någon av dem.

Varför tror du att bloggar har blivit så populärt?

Avundsjuka och tron om att gräset alltid är grönare på andra sidan. De större bloggarnas läsare består ju till över 50% av folk som vill vara, se ut och leva som dem.

Vilka är dina favoritserier?
The O.C. kommer föralltid att vara min favoritserie, samt One Tree Hill. Men mer aktuella favoriter är The Hills och Dexter samt nya Flashforward som är vidrigt spännande.

Gillar du Peyton bäst i One Tree Hill?

Hell yeah.

USA eller England?

Jag har varit i England, men tråkigt nog inte i USA. Trots det har jag sparat mitt hjärta för USA.

Vem är din favoritskådespelare/skådespelerska?
Jag avgudar Keira Knightley, hon är en av de få som kan säga allt genom sina ögon. Joaquin Phoenix har dessutom haft mitt hjärta enda sedan han spelade Johnny Cash i Walk the Line.

Sexigaste kvinnan/mannen på jorden?

Kat von D är sexigaste kvinnan på jorden. Sexiest Man Alive går till Tommy fucking Lee. Han må kanske inte ha ett utseende att döda för men han är crazy och det räcker för mig. Jude Law kan få halka in på ett hörn också, för hans ögon kan eyefucka skiten ur en. (Jo Micke, du är också sexig, och du är dessutom min).



Utekväll eller hemmamys?
Jag tackar inte nej till en kväll som innehåller alkohol och bra sällskap.

Rosa eller rött?

Rött!

Sugen på trekant?

Beror på vem som frågar.

Vad är sexigt på killar/tjejer?
En hes röst fångar alltid min uppmärksamhet. Samt en intensiv blick eller ett snett leende. Piercingar och tatueringar har alltid fallit mig i smaken och ju mer desto sexigare. Annars ett självförtroende som blåser mig av stolen, I like 'em cocky.

Vad tycker du är de viktigaste egenskaperna hos en kille?
Att han uppmärksammar/kommer ihåg de små sakerna, detaljerna som så få andra lägger märke till. Exempelvis att mitt vänstra knä består av en massa små ärr eller att jag en gång i förbifarten sagt att skruvad pasta är den godaste. Humor; förmågan att få mig att skratta från magen, självförtroende, självdistans och empati.

Tycker du att killar ska raka sig under armarna?
Jag tycker inte att killar SKA någonting. Men om jag får vara med och bestämma så tycker jag att det kan få stanna.

[Kommentarer ]
Postat av: sandra

BRA BRA BRA, killar ska INTE raka sig under armarna, ser omanligt ut som fan!

2010-02-09 @ 20:51:41
URL: http://ksandra.blogg.se/
Postat av: Amanda Looma

haha cooling! så sant, hon e cool :)

2010-02-09 @ 22:49:36
URL: http://amandaloo.blogg.se/
Postat av: Josie

Svar: tycker inte att du ska göra det. När håret börjar växa ut sedan ser det förjävligt ut, plus att det kommer vara kortare än på den andra sidan a veeery long fucking time. Inte snyggt :)

2010-02-10 @ 12:55:03
URL: http://thejosie.blogg.se/
Postat av: M

Jo det är sant,jag älskar också att vara spontan!

häldre "ops!" än "tänk om?"

2010-02-10 @ 15:41:02
URL: http://lifeguard.blogg.se/
Postat av: Natalie

Åh, vad jag saknar England, och framförallt Brighton!

2010-02-14 @ 12:05:58
Postat av: SkinnyJo

Hur, var och när träffades du och Micke?

och de där me tältet!!!

tänkt att ja va nykter hela festivalen ungefär så ja..

och jag minns detta!!! hhahahhaa

2010-02-17 @ 23:21:17
URL: http://skinnyjoskinnyjo.blogspot.com

What did you want to say?

Name:
VIP?

E-mail: (won't be published)

URL/blog:


Words:

Trackback
RSS 2.0