The art of sharing lovers

Tillbaka till verkligheten, tillbaka till skolan. Vi hade tema-dag, och temat var: genus. Låter ju inte sådär överdrivet intressant men believe me, det var det faktiskt! Morgonen kickades igång på bästa tänkbara sätt. Med en föreläsning/stand up-show av Magnus Betnér. Jag tycker sedan tidigare att han är en av Sveriges bästa komiker, kanske till och med den bästa. Jag fullkomligt älskar honom och skrattar mig trött åt det mesta han säger. Och nu fick jag se honom live också. Fint initiativ av min skola som annars brukar komma med rätt tråkiga idéer. När han avslutade med att berätta om när han vaxade pungen sprutade mina tårar. Jag hade kunnat lägga mig ner på golvet och kramp-skratta. Så jävla roligt var det.

Fortsatte dagen med diskussion om sexualitet och normer. Så fort det kommner på tal att någon är emot homosexuella brister något inom mig. Jag blir så fruktansvärt arg! Förstår inte hur man kan leva så trångsynt? Usch! Och ännu värre är de som säger att de inte har något emot det men som samtidigt drar det ena homo-skämtet efter det andra. Fasligt givande dag, och det är inte varje gång man kan säga det om skolan!


[Kommentarer ]
Postat av: linnea

åh magnus betnér, han är hilarious!!

2009-11-10 @ 17:02:21
URL: http://infuckingdeed.blogspot.com
Postat av: sandra

vafan, vilket jävla fusk

2009-11-10 @ 21:44:12
URL: http://ksandra.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag såg honom förra året när han var ute på turne och jag var helt slut efteråt. Tror aldrig jag har skrattat så mycket! Han e kung!

2009-11-11 @ 14:41:45
URL: http://lunsan.blogg.se/

What did you want to say?

Name:
VIP?

E-mail: (won't be published)

URL/blog:


Words:

Trackback
RSS 2.0