Killing y'all with a picture overdose


Kom ju hem tidigare idag från min solsemester/rehab-vecka/Italienresa. Kan tala om att jag är lagom utvilad för ett par galna tre sista veckor av sommarlovet! Kickar igång på lördag när min födelsedag - som visserligen infaller idag, ska firas! Första stoppet i Italien blev i alla fall Milano. Köpte skor från Zara, svettades som en gris och irriterade mig över att italienarna var asdåliga på engelska och dessutom vägrade prata det.


Sedan blev det bilresa ner till kusten och jag tackar gudarna för det! Pietra Ligure och Loano närmare bestämt. Stranden låg på andra sidan vägen och där behövde man ju inte prata med några italienare så det var perfa! Var bara jag, iPoden och Jenna Jamesons självbiografi som existerade.


Vi bodde en timme ifrån Frankrike, Monaco så det var självskrivet att åka dit en dag. Fy i helvete säger jag bara. Det var en enda stor lyxorgie. Om jag skulle ha fått en orgasm av varje galet snygg bil som åkte förbi eller stod parkerad skulle jag knappt ha kunnat gå längre.. Men det behövde jag ju aldrig oroa mig över. Till och med Zarabutiken såg ut att vara i klass med Gucci, Louis Vuitton och Chanel.


Sen flöt dagarna på i lugn takt. Men det blev en hel del sura miner när mensen dök upp. Helt plötsligt var det jag, iPoden, Jenna Jamesons självbiografi OCH mensen som existerade.


Dagen innan vi skulle flyga hem tog vi bilen uppåt igen, till Bergamo där vi bodde en natt. Trevligaste staden under hela resan där befolkningen i alla fall kunde föra samtal på engelska. Och till min stora lycka fick vi tag i en lägenhet i ett hus från 1700-talet där extremt mycket fanns bevarat. Historienörden inom mig vaknade åter till liv - 1700-talet är och förblir den vackraste tidsepoken någonsin. Tro mig när jag säger att hakan föll i golvet när jag fick reda på att saker från ursprungstiden och papper som Napoleon skrivit på fanns kvar i huset.


Det var otroligt skönt att åka hem. Borta bra men hemma bäst, som det brukar låta. I det här fallet stämde det mycket väl. Dessutom är inte Bergamo flygplats den roligaste. Jag fick istället roa mig på egen hand genom att diskret stirra på killen framför mig som hade helt otroliga ögon och kissa stup i kvarten för att slippa göra det på planet!


[Kommentarer ]
Postat av: Hedvig

Vilka fina bilder! Låter som att du har haft det riktigt trevligt:) Mindre kul med mens dock.. Haha, helt sjukt att den verkligen ALLTID kommer när man ska göa något!

2009-07-31 @ 11:35:38
URL: http://theolsentwins.webblogg.se/
Postat av: Betty

Vilka bra bilder, ser ut som ni haft det bra! Och ja, alla dessa lyxbilar alltså, förstår att det måste varit en fröjd att se och all annan lyx:)

2009-08-01 @ 03:20:18
URL: http://ultimatenicole.webblogg.se/
Postat av: hindu times

Guu vilka underbara bilder! Jättefina :) Och det verkar varit en kul resa, tills lingonveckan det vill säga haha ;D

2009-08-02 @ 01:47:52
URL: http://hindutimes.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh gud, totally in love i dina bilder!

2009-08-04 @ 00:04:09
URL: http://livelove.blogg.se/

What did you want to say?

Name:
VIP?

E-mail: (won't be published)

URL/blog:


Words:

Trackback
RSS 2.0