10 orsaker att hata mig

1. Jag säger det du önskar att du kunde säga
Jag kommer så länge jag kan, tills jag inte kan prata mer att vara rak och ärlig. När andra fjäskar runt och undviker att säga vad de egentligen tycker kommer den ena svidande sanningen efter den andra ur min käft. Inte alltid ett smart drag och jag har fått en del sura och avundsjuka miner - men så blir det när man talar innan man tänker.

2. Jag är dålig på att höra av mig
Jag kommer förmodligen aldrig att ringa dig om jag inte måste. Anledningen är att jag ratar allt som har med telefonprat att göra, det ger mig ångest och jag glömmer helt enkelt bort att det faktiskt är min tur att höra av mig.

3. Jag har högsta betyg i nästan allt i skolan - trots att jag sällan pluggar

Jag ska inte ljuga och säga att jag aldrig pluggar, för det gör jag. Men inte nämnvärt mycket. Jag låtsas bara att jag gör det och sitter istället och läser bloggar och letar musik på Spotify. När andra sliter som djur lyckas jag på något sätt oftast haffa högsta betyget utan att ha gjort speciellt mycket för det. Flyt kallas det. Och jag vet att du önskar att vi kunde byta plats.

4. Jag går alltid min egen väg
Det spelar ingen roll vad man säger till mig eller vilka andra vägar de i min omgivning går - jag kommer alltid att göra som jag vill. Så tro inte att du kan övertala mig att göra precis som du vill, för det går inte. Just ask my mom.

5. Jag är dålig på att svara i telefon
Inte nog med att jag själv sällan hör av mig, jag svarar dessutom nästan aldrig i telefon när andra hör av sig. Och jag bryr mig inte speciellt mycket heller. Catch me if you can.

6. Jag är otroligt rapp i käften
Jag älskar att argumentera och debattera - men av någon anledning verkar folk aldrig vilja debattera med mig. Jag är inte mer kvicktänkt än andra men spydigheterna och de rätta orden haglar när det behövs. Och jag ska dessutom alltid ha sista ordet. Jag är envis som få och du vill nog inte ha och göra med mig egentligen.

7. Jag älskar att träffa nya människor och glömmer i de fallen med all säkerhet bort mitt sällskap
Om du vill ha mig för dig själv en kväll - ta inte med mig på fest. Jag kommer med all säkerhet att prata med alla förutom dig. Så fort jag hamnar i samtal med nya människor tappar jag totalt kontakten med de jag redan känner, de som faktiskt från början var mitt sällskap.

8. Jag älskar att rapa högt
Och jag skiter fullständigt i om andra tycker att det är äckligt.

9. Jag tröttnar snabbt på allt som går att tröttna på

Jag måste ha nytt nytt nytt hela tiden. Räcker med att jag läser en kurs i skolan i en vecka - sen är jag less. Räcker med att jag färgar håret eller klipper en ny frisyr - jag är less efter säkerligen 3 veckor. Jag tröttnar helt enkelt på allt som går att tröttna på, inklusive dig.

10. Jag lyckas charma det motsatta könet utan att ens försöka
Jag är inte den bruden som pushar brösten och kastar mig över alla killar i ett rum - jag tycker faktiskt mest synd om er som är besatta av att bli uppmärksammade på det sättet. Jag söker inte den typen av uppmärksamhet och bryr mig verkligen inte om jag är den enda som inte har en tunga i käften framåt kvällen. Och det verkar ju fungera skapligt mycket bättre 'cause you boys can't keep the dick in your pants.


[Kommentarer ]
Postat av: emma

sv: tack! kram på dig

2009-08-04 @ 17:26:06
URL: http://jumpintopuddles.blogg.se/
Postat av: Hedvig

Känner igen mig vääldigt mycket på trean!! Hoppas nu att det fortsätter så på gymnasiet, peppar peppar haha!:P

Du går i gymnasiet eller? Vilken linje?:)

2009-08-05 @ 10:17:14
URL: http://theolsentwins.webblogg.se/
Postat av: Ulrika

Hoppas du är oseriös med det här. haha säger jag bara

2009-08-05 @ 17:12:34
Postat av: jen

Nummer 8; så jävla rätt!

2009-08-05 @ 21:16:22
URL: http://teapot.webblogg.se/
Postat av: Sara

Vet du vad, vem som helst annars och det hade låtit förjävligt. Men du fixar det, du ska fan ha cred:)

2009-08-06 @ 18:07:12
URL: http://palee.blogg.se/

What did you want to say?

Name:
VIP?

E-mail: (won't be published)

URL/blog:


Words:

Trackback
RSS 2.0